Osho még életében nagy vihart kavart filozófiájával, módszereivel, ám nagyon népszerűek meditációi, melyek megmozgatják a testet és elmét, és tudatosan kezelik az energiákat.

Energizáld magad az eredeti Osho-technikákkal, tisztítsd ki és ébreszd fel a tudatod! Minden héten másik alaptechnikát használunk, periodikusan ismételve. Osho egyre népszerűbb tanításainak igazi megértéséhez nélkülözhetetlen a meditációs technikáinak kipróbálása, használata. Ezek lényege a dinamikus rávezető szakasz (mozgással, hangadással), majd az ezáltal lehetővé váló különösen mély, csendes meditáció. A meditációk erejét a szintén Osho-tanítványoktól (Deuter és Karunesh) származó zenék teszik teljessé.

Aktív meditációk

Kundalini

Sokak kedvence ez a kifejezetten estére szánt meditációs gyakorlat, az Osho-technikák közül az egyik legerősebb. Álló helyzetből indulunk, hagyva, hogy a test a zene ütemére remegjen, vibráljon, fellazítva test és elme feszültségeit egyaránt. Ezt a szakaszt követi a szabad tánc, végül pedig a pihenőszakaszban figyelheted a gyakorlat okozta mély ellazulást, tudatos jelenlétet.

Csakralégzés

Erős légzés dinamikus zenére. Intenzív technika, talán az egyik leghatásosabb az Osho -meditációk közül. Alulról felfelé háromszor haladunk végig a csakrákon, mindig az egyikbe figyelve, mozogva, lélegezve a zene ritmusára. Utána hagyjuk leereszkedni az energiát, majd az újabb sorozat következik. A végén meditációs ülésben megtisztult, felfokozott jelenlét. A csakralégzésről itt tekinthető meg egy videó.

Csakrahangok

Kevésbé intenzív, állva vagy ülve végzett technika. A zene a hét csakrának megfelelő frekvenciákat használja, a gyakorlat alatt mindig az adott csakrával harmonizáló hangot adunk, amely érezhetően rezeg a testünk megfelelő területén. Szintén háromszor haladunk végig a hét csakránkon, majd csendben ülünk az összhang állapotában.

Nadabrahma

Ülő helyzetben, csukott szemmel először hosszú ideig zümmögő hangot adunk a kilégzések alatt, ami az egész testet átrezgeti. A második szakaszban pedig lassú kézmozdulatokat teszünk: köröket írunk le kifelé (fölös energiák kiadása), majd befelé (segítő energiák felvétele). Végül ülés, csend, jelenlét.

Gourishankar

A hatodik csakrához avagy harmadik szemhez tartozó technika. Az első szakaszban csukott szemmel, egy különleges technikával lélegzünk, majd a második szakaszban ülő helyzetben egy mécses lángján tartjuk a tekintetünket. Ezt szabad mozgás követi állva, majd ülő meditációban teljesedik be a gyakorlat. Egyszerűsége ellenére nagyon mély technika, amiben a zene ismét nagy szerepet játszik.

Gibberish

A szufi eredetű Halandzsameditáció. Van erősebb és finomabb változata is, más-más zenékre. Bármilyen nyelven beszélhetsz hosszú ideig, amit nem ismersz. A mozgás is megengedett. A régen „nyelveken szólás” néven ismert gyakorlat során a tudatalatti kiszabadul az anyanyelven az igazság kimondását nehezítő, belénk nevelt gátak közül, és sok minden feloldódik bennünk általa. Olyan dolgokat beszél ki erőteljesen a tudatalatti, amiket ismert nyelven nem mondanánk ki. Ezáltal kidobjuk a felesleges zűrzavart, az utána következő csendes ülés pedig az igazi meditáció megélését teszi lehetővé.

Pörgésmeditáció

A szufi dervisek legendás gyakorlata. Hosszú ideig egy irányba pörgünk keleti zenére, belső egyensúlyban. A külvilág elmosódik, nagyon felerősödik bennünk a belső tengelyünk érzése, segít a középpontunkba kerülni. A végén fekvés hason a földön, egység a földenergiákkal.
 

 
Forrás:
PrAkash – Vörös Ákos
Samadhi.hu