Késik a repülő, törlik a járatot, nem jön a vonat… Stressz, kiszolgáltatottság, bonyodalom. Az ember közben úgy érzi: tehetetlen egyedül egy egész vállalattal szemben. Nos, legtöbbször azt sem tudjuk, hogy mi jár nekünk, ha például elveszik a poggyász, vagy 2 órát késik a vonat. Ennek véget vethetsz, és pillanatok alatt kezedbe veheted, és érvényesítheted jogaidat!

Most már lehetőség van arra, hogy a reptereken rekedt vagy hiányzó csomagjukat váró utasok egy ingyenes mobiltelefonos alkalmazással a helyszínen, akár azonnal megtekinthetik a jogaikat az Európai Bizottság fejlesztése révén: Passenger Rights!

Tudjuk például, hogy milyen hosszú késé után jár vissza a repjegy? Hogy ha törlik a járatunkat mi az, ami biztosan megillet minket? Legtöbbször csak állunk és tépelődünk, pedig vannak jogaink, amikre hivatkozva nem fognak baleknak nézni a közlekedési társaság infópultos kollégái.

Most következzen egy-két hasznos példa!

Stressz és kiszolgáltatottság helyett legyenek kéznél a jogaid!

Ha törlik a járatodat:

A járat törlése esetén az utast ugyanolyan kártalanítás illeti meg, mint a beszállás megtagadása esetén, kivéve ha az utast legalább 14 nappal az indulás előtt tájékoztatták a járat törléséről, ha az eredeti időpontokhoz közeli másik járatot biztosítottak számára, illetve ha a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a járat törlésére különleges körülmények miatt került sor. A fentiek mellett az utast választási lehetőség illeti meg a következők közül:

– a jegy árának visszatérítése hét napon belül;
– átfoglalási lehetőség azonos úti céllal és hasonló feltételek mellett.

Emellett a légitársaság szükség esetén segítséget (telefonálási lehetőséget, frissítőket, étkezést, szállást, a szállásra közlekedési lehetőséget) kell nyújtani az utas számára.

A reptereken rekedt vagy hiányzó csomagjukat váró utasok egy ingyenes mobiltelefonos alkalmazással a helyszínen

Ha késik a géped:

A légitársaság köteles az utas számára segítséget (telefonálási lehetőséget, frissítőket, étkezést, szállást, a szállásra közlekedési lehetőséget) biztosítani, amennyiben

– legfeljebb 1500 km-es járat esetén a késés meghaladja a két órát;
– 1500 km-t meghaladó, Európai Unión belüli járatok, valamint 1500 és 3500 km közötti egyéb járatok esetén a késés meghaladja a három órát;
– 3500 km-t meghaladó, az Európai Unión kívüli úti céllal rendelkező járatok esetén a késés meghaladja a négy órát.

Amennyiben a késés meghaladja az öt órát, az utas megszakíthatja az utazást. Ebben az esetben a teljes jegyárat vissza kell téríteni számára, valamint biztosítani kell számára, hogy repülőgéppel visszatérhessen oda, ahol az utazást eredetileg megkezdte.

Amennyiben a járat legalább háromórás késéssel éri el úti célját, az utast ugyanolyan kártalanítás illeti meg, mint a járat törlése esetén, kivéve ha a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a késésre különleges körülmények adtak okot. A légitársaság továbbá felelősségre vonható a késésből származó károkért.

Számos lehetőség áll még fent, és sajnos bárkivel történhet kellemetlenség útja során. Szóval légy felkészült, tudd a jogaid, töltsd le ingyenesen az alkalmazást, és legyél mindig útra kész!

Forrás: Pozitív Nap