Ősztől taníthatják az új tantárgyakat az általános és középiskolákban, a diákok kiegyensúlyozottá és tudatos közlekedőkké válhatnak.

Bringára fel!

Az új tantárgyat már ősztől taníthatják az általános iskolák harmadik és negyedik, illetve ötödik és hatodik évfolyamain. A kétéves tanmenet célja, hogy a gyerekek a közlekedés tudatos és egyenrangú szereplőivé váljanak.

Önálló órán tanulhatnak biciklizni az iskolások

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma önálló, általános iskolai tantárgyként elfogadta, és a Magyar Közlönyben megjelentette a BringaAkadémia kerettantervet. A Bejárható Magyarország Programhoz kapcsolódó, önállóan is oktatható közlekedésbiztonsági tantervet a Vuelta Sportiroda munkatársai készítették elő az Oktatási Hivatal segítségével. A munkát a Magyar Természetjáró Szövetség is támogatta, hiszen annak a KRESZ, valamint az elméleti és gyakorlati kerékpáros ismeretek mellett részét képezik praktikus túrázási ismeretek is.

Az új tantárgyat akár már idén ősztől is taníthatják az általános iskolák és negyedik, illetve ötödik és hatodik évfolyamain, a szabadon választható órakeretben, heti 1-1 órában. A kétéves tanmenet célja, hogy a gyerekek a közlekedés tudatos és egyenrangú szereplőivé váljanak, és biztonsággal indulhassanak útra az otthonuk közelében vagy akár nagyobb túrára is.

Álljunk meg egy meditációra!

Nagyjából kétszáz tanár már elvégezte azt a továbbképzést, amely alapján taníthatnak majd meditációt és relaxációt az iskolában. Az új Nemzeti alaptantervbe és a testnevelésóra kerettanterveibe ugyanis bekerült a relaxáció, az egyik ötletgazda szerint így kevésbé lesznek majd idegesek a diákok, és "a testük és lelkük egyensúlyba kerül".

A tavaly elfogadott Nemzeti alaptantervben és a kerettantervekben is szerepel, hogy szeptembertől a testnevelésórákon tanítani kell a meditációt és a relaxációt. Eddig közel kétszáz pedagógus végezte el a továbbképzést, amely alapján taníthatják a relaxációt a diákoknak – mondta Bagdy Emőke pszichológus, a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület elnöke, a program egyik kidolgozója.

A relaxáció segíti a tanulást

A tanárok harminc óra alatt saját élményeket szereznek a témában, a további harmincban pedig megismerkednek azzal, hogyan kell továbbadni – mondta a pszichológus.

A legkisebb diákok a relaxációt játékos formában, mesével és mozgással egybekötve végeznék, a felső tagozatban már szerepet kapna az interaktivitás is, a középiskolások pedig olyan szintre érnének a témában, amelynek komoly egészségvédelmi hatása van. A tervek szerint az elsősöknek napi tíz perc szólna az ellazulásról, a középiskolások viszont már a testnevelésóra keretében heti fél órát meditálnának, és megtanítanák nekik a különböző lazító technikákat.

A kerettantervekben az szerepel, hogy az iskolásoknak el kell sajátítaniuk a relaxációs alapismereteket, ezek közé tartozik például a belső figyelem, az önkontroll, a testtudat, és a feszültségek feloldása. Bagdy Emőke szerint a rendszeres relaxáció után a gyerekek könnyebben tanulnak majd, kevésbé lesznek idegesek, a testük és lelkük egyensúlyba kerül.

Forrás: Pozitív Nap