Photoshopolt sztárfotókkal oktatnának már kisiskolásokat arra, mi a különbség a valóság, és a médiában kreálmányai között. Brit kormánykezdeményezésre már elkészült az a tananyag, amelynek segítségével 10-11 éves gyereknek tanítják meg, hogyan manipulálnak szinte minden reklámfotót. Cél, hogy a diákok megértsék: a média és a hirdetések olyan tökéletességet mutatnak, ami a legtöbb ember számára elérhetetlen.

A szakemberek szerint a magazinok retusált képanyaga nem tesz jót a gyerekek önbizalmának, testi és lelki egészségüknek, hiszen a médiumok azt sugallják, szépnek kell lenni ahhoz, hogy jó vagy szerethető emberek lehessünk.
 
Lynne Featherstone, a brit esélyegyenlőségi miniszter így nyilatkozott a kezdeményezésről: „A fiatalok számára nap mit nap elérhetetlen standardot állít a média, és bebizonyosodott, hogy mindennek negatív hatása van a gyerekek önbizalmára. Az a célunk, hogy a diákok már egészen fiatalon megtanulják, hogy nem szabad csak a külsőségek alapján értékelni az embereket.”
 
A tananyagot, amelyet nonprofit szervezet állított össze, már a napokban elérhetik az iskolák az interneten. Az anyag tulajdonképpen ismert hirdetéseket és posztereket bemutató slide-sorozat, és megjegyzésekkel nyújt támpontot a tanároknak a magyarázatokhoz. A képeken többek között alsóneműben pózoló modellek, a Dove és a Benetton átlagos nőket propagáló kampányfotói is szerepelnek, de köztük van Britney Spears fürdőruhás fotója, eredeti és retusált változatban is, így hangsúlyozva a különbséget.
 
A tananyaghoz kapcsolódó segédlet szerint átbeszélik a diákokkal, vajon a vonzó külső mennyiben segíti elő az emberek karrierjét, és mérlegre kell tenni a külső szépséget a belső értékekkel szemben. A szakemberek úgy gondolják, ha a gyerekek már egészen kicsi koruktól kezdve látják a különbséget a valóság és a mesterségesen létrehozott világ között, az segít kialakítani a reális önértékelésüket.
 
Forrás: nlcafé